Thursday, December 16, 2021

Dödshjälp mot uppsats

Dödshjälp mot uppsats



Även laster som mord är inte allmänt fördömda eftersom det finns samhällen där de accepteras, dödshjälp mot uppsats. Det finns flera styrkor och svagheter i teorierna om dödshjälp som presenteras av Kant, Kane och Young. Således om den universella skyldigheten att dödshjälp mot uppsats utövare syftar till att förlänga livet, är det bara moraliskt rätt att arbeta för att uppnå detta mål snarare än att agera på annat sätt. Det har också varit föremål för kontroverser och studier inom filosofins komplexa område. Kopiera till Urklipp Kopierat!





Essäer relaterade till mot dödshjälp



Den 29-åriga dödligt gamla patienten Brittany Maynard led av ett stadium dödshjälp mot uppsats malign hjärntumör som plågade hennes dagliga liv med frekventa anfall och strokeliknande symtom. Hennes oundvikliga död förutspåddes snart med säkerhet utan absolut ingen möjlighet till bot. Min resa är lättare på grund av detta val. Dödshjälp är ett kontroversiellt ämne eftersom det är förbjudet från alla stater förutom Washington D. Juridiska testamenten. Det dödshjälp mot uppsats förespråkas av Anna Hall i hopp om att lindra dödshjälp mot uppsats mamma från en terminal och smärtsam sjukdom.


Samma år, Dr. Gregory lade fram ett liknande lagförslag till Iowa delstatens lagstiftande församling för att skapa medvetenhet om den ökande efterfrågan, dödshjälp mot uppsats. Dessa två lagförslag var bara början på en lång process för att anta ett lagförslag. Så småningom indödshjälp mot uppsats, Oregon blev den första delstaten att legalisera hjälp med att dö. Lagen ifrågasattes omedelbart i fallet Lee v, dödshjälp mot uppsats. delstaten Oregon. Barbara Coombs Lee var den främsta förespråkaren för proceduren eftersom hon hade bevittnat lidandet hos många patienter i sitt sjukvårdsyrke. Hennes oförglömliga år av karriärerfarenhet påverkade hennes strävan att ägna sitt yrkesliv åt individuella val och bemyndigande inom hälso- och sjukvården.


Hon fungerade som en talesman genom alla kampanjer för att försvara sig mot dödshjälp mot uppsats och lagstiftningsarenor. Hur det fungerar. Oregon Death with Dignity Act gör det möjligt för obotligt sjuka Oregonbor som uppfyller specifika kvalifikationer att avsluta sina liv genom frivillig självadministration av ordinerade dödliga doser av medicin. Kraven beskriver att en patient måste vara minst 18 år eller äldre, bosatt i Oregon, dödshjälp mot uppsats, kapabla att fatta och kommunicera sjukvårdsbeslut och diagnostiseras med en terminal sjukdom som kommer att leda till döden inom sex månader enligt Jstor History of Euthanasia Movement Publication.


förändring Om en patient inte själv kan administrera den livsavslutande medicinen är han eller hon inte berättigad. Beslutet är dödshjälp mot uppsats av de behandlande och konsulterande läkarna. Till stöd för eutanasirörelsen är det viktigast att känna igen de egenskaper hos proceduren som gör det mer värt än skadligt. Förmågan att avgöra patienternas lidande är ingen annan patientens bedömning. Vi är inte i någon jurisdiktion att säga att man inte lider tillräckligt för att betrakta döden som ett genomförbart alternativ. Det är inte vår plats att tvinga lidandet att leva när inga möjliga framsteg kan göras när döden är oundviklig inom sex månader. Människor har rätt att dö.


Det är till och med uppenbart i legaliseringen av självmord, dödshjälp mot uppsats. Med de kvalificerade avsikterna är människor självständiga biologiska varelser som har rätt att kontrollera sin eller henne dödshjälp mot uppsats och livet. Hon fattade sitt beslut om en läkarassisterad död när hon fick diagnosen nyårsdagen. Hon hade begränsade behandlingsalternativ som skulle rädda hennes liv, och hon övervägde till och med hospicevård. Hon var nygift med sin man i och hennes vänner och familj hade alltid beskrivit henne som en äventyrlig resenär fram till dödshjälp mot uppsats tillståndet förvärrades och tumören tog över kontrollen. Det beslutet är ingen annan hennes rättighet som en lidande individ som plågas av ett olyckligt resultat. Eutanasi gynnar en rättvis fördelning av hälsoresurser.


Den höga efterfrågan på hälsoresurser resulterar i en kris som drabbar de som är sjuka inte kan få snabb tillgång till faciliteter de behöver för behandling. Att tillåta människor att begå dödshjälp skulle inte bara låta dem få vad de vill, utan också fria värdefulla resurser för att behandla människor som vill leva. Den huvudsakliga invändningen mot förfarandet för dödshjälp överensstämmer med tanken att det är emot Guds vilja. Även om Gud har gett oss fri vilja att välja, är argumentet mot detta att det vore fel att göra det. Värdet av lidande diskuteras också, eftersom religiösa människor ser positivt värde i lidande, dödshjälp mot uppsats.


Ett annat argument mot användningen av dödshjälp är att det ger för mycket makt till läkare och kan avskräcka dem från att hitta botemedel. Ett annat perspektiv talar för att läkare inte ska få bestämma när människor dör. I verkligheten gör läkare detta hela tiden när de förlänger medicinska åtgärder som ökar livsförändringarna, dödshjälp mot uppsats. Även om detta är en annan typ av beslut, eftersom det innebär att förkorta livet, gör läkare val om behandling dödshjälp mot uppsats den tid som påverkar patienternas livslängd. Läkare som är kvalificerade att administrera dödshjälp är inom korrekt reglerade skäl med skyddsåtgärder, så de inser allvaret i beslutet.


I de flesta fall kommer beslutet i slutändan att fattas av patienten. Detta stärker ytterligare de positiva fördelarna med dödshjälp, vilket tyder på att proceduren är reglerad och inte påtvingas patienter utan ett stort behov av det, dödshjälp mot uppsats. Dödshjälp har haft en negativ klang under många år och har avskräckts av de flesta stater. Proceduren har dock skapat medvetenhet hos de kritiskt lidande patienterna som inte längre kan kämpa för sig själva. I slutändan har lagen gynnat välbefinnandet för de patienter som har utstått lidande utan något hopp. Dödens oundviklighet inom ett sexmånadersintervall kan inte längre skjutas upp med Death with Dignity-lagen tillgänglig.


För vilket ämne som helst 4 Vad är det tänkt dödshjälp mot uppsats do? Behöver en anpassad uppsats om samma ämne? Våra skribenter kan hjälpa till dödshjälp mot uppsats med någon typ av uppsats. För alla ämnen Få ditt pris Hur det fungerar.





övertygande uppsats från gymnasiet



I bibeln finns några verser mot dödshjälp. Var inte som Kain, som tillhörde den onde och mördade sin bror. Och varför mördade han honom? Eftersom hans egna handlingar var onda och hans bror var rättfärdig. Ty ur hjärtat kommer onda tankar - mord, äktenskapsbrott, sexuell omoral, stöld, falskt vittnesbörd, förtal. Varför ska du dö före din tid?. Dödshjälp handlar i grunden om att en patient mördas med tillstånd. Patienten skulle ha ett helt liv framför sig. Det är olagligt, men på vissa ställen gör de det fortfarande. Mot dödshjälp. com, 10 jul, Öppnad 7 januari, com , jul Beställ papper som detta. Gillade du det här exemplet? Dessutom måste läkaren gå längst i sin strävan att uppfylla plikten att bevara liv.


Kantiansk filosofi kan också appliceras från ett annat perspektiv till samma effekt. Kantiansk deontologi tar direkt upp frågan om plikt mot sig själv. Samma typ av resonemang tillämpas på självmord. Faktum är att självmord inte är acceptabelt i många samhällen. På samma sätt är det universellt oacceptabelt att ta något liv eftersom det går emot ens plikt eftersom det är universellt definierat. Om det vore allmänt acceptabelt att människor kan ta sitt eget liv, så skulle det finnas en betydande möjlighet att mänskligheten inte skulle existera. Detta är en deduktion av Immanuel Kant i Groundwork for the Metaphysics of Morals. Kant lägger en stark grund för deontologi, särskilt när det gäller professionellt uppförande inom alla discipliner. Enligt Kant motsätter sig deontologi alla åtgärder som strider mot universellt accepterade normer.


Deontologi beskriver uttryckligen det universella syftet med medicin, teknik och medicinsk personal, som är att bevara liv. Av denna anledning är det omoraliskt för vem som helst att hjälpa en individ att dö oavsett anledning. En annan författare, Robert Young, anser dödshjälp som en rationell handling av kvalificerad personal för att få slut på lidande hos en patient. Han säger att det är klokt av en kvalificerad läkare att framkalla döden eller låta en patient dö för att lindra smärta och lidande. För att en sådan handling ska vara moraliskt acceptabel bör dödshjälpen inte ha en gynnsam effekt för någon annan person än patienten. Dödshjälp utförs alltså för den lidande individens skull. Han hävdar att beslutet att utföra dödshjälp bör vara ett resultat av en bedömning av en kvalificerad person.


Young utesluter också fall av personer som är så ogiltiga att de inte har möjlighet att besluta om dödshjälp ska utföras eller inte. För att ett fall av dödshjälp ska vara av moraliskt värde måste patienten begära ingreppet och läkaren inblandade måste vara i stånd att bedöma patientens tillstånd och försäkra sig om att patienten verkligen lider. Young citerar vidare David Hume, som försökte bifoga moraliskt berättigande till självmord. Han säger att personlig autonomi är av största vikt och bör respekteras. Dödshjälp bör således vara moraliskt acceptabelt när det görs inom vissa definierade moraliska riktlinjer som involverar personens auktoritet för eutanasi.


David Hume avfärdade religiösa myndigheter som orättvisa mot de människor som begick självmord genom att neka dem friheten att välja att inte leva när livet blir outhärdligt. Under vissa omständigheter är dödshjälp acceptabelt enligt Young. Det är omöjligt för någon läkare, hur kompetent den än är, att exakt fastställa giltigheten och omfattningen av lidande hos någon individ. Av denna anledning håller jag inte med om hans påstående att vissa experter kan avgöra när livet blir outhärdligt. Vidare är det läkarens plikt att förlänga livet oavsett patientens yttranden och uttryck. Detta motiveras av det faktum att ingen exakt kan bedöma en annan persons mentala situation.


Det finns flera styrkor och svagheter i teorierna om dödshjälp som presenteras av Kant, Kane och Young. I det fallet iakttar en läkare plikten utan att tillåta känslomässiga konsekvenser att ändra förloppet för hans eller hennes handlingar. På så sätt kan läkaren ge service till de lidande människorna objektivt. Kane har dock postulerat att läkarkårens enda plikt och skyldighet är att förlänga livet när det är möjligt att göra det. Han har inte tillräckligt försökt utesluta dödshjälp som en av de uppgifter som läkarna måste utföra. Dessutom har han inte presenterat fakta som adekvat stöder teorin att läkares skyldighet är att förlänga livet.


Å andra sidan definierar Kant handlingar av moraliskt värde som sådana som är universellt acceptabla. Hans teori lyckas utesluta handlingar som dödshjälp bland de som är allmänt acceptabla. Detta är viktigt eftersom det hindrar människor från att engagera sig i moraliskt tvivelaktiga metoder. Han försöker helt enkelt undvika att godkänna handlingar som har moraliskt tvivel för universell praxis. Även laster som mord är inte allmänt fördömda eftersom det finns samhällen där de accepteras. Primitiva samhällen, även i utvecklade länder, har ibland accepterat mord som en handling med moraliskt värde.


Det kan inte vara att bevarande av liv inte är en universell praxis som är acceptabel för alla samhällen. Vissa samhällen tillåter människor att utföra dödshjälp baserat på ålder eller åkomma. Det kan vara fördelaktigt för dem som lever genom att bespara dem prövningen att se en person som de är känslomässigt kopplade till lida. Det finns dock en stor svaghet i definitionen av kvalificerad personal som är tillräckligt kompetent för att utföra dödshjälp. Det är omöjligt att bedöma effekterna av döden eftersom ingen vet vad som följer när man väl har förklarats kliniskt död. Samma år, Dr. Gregory lade fram ett liknande lagförslag till Iowa delstatens lagstiftande församling för att skapa medvetenhet om den ökande efterfrågan. Dessa två lagförslag var bara början på en lång process för att anta ett lagförslag.


Så småningom i, Oregon blev det första tillståndet att legalisera hjälpmedel för att dö. Lagen ifrågasattes omedelbart i fallet Lee v. delstaten Oregon. Barbara Coombs Lee var den främsta förespråkaren för proceduren eftersom hon hade bevittnat lidandet hos många patienter i sitt sjukvårdsyrke. Hennes oförglömliga år av karriärerfarenhet påverkade hennes strävan att ägna sitt yrkesliv åt individuella val och bemyndigande inom hälso- och sjukvården. Hon fungerade som talesperson genom alla kampanjer som försvarade sig mot den rättsliga och lagstiftningsarenan.


Hur det fungerar. Oregon Death with Dignity Act gör det möjligt för obotligt sjuka Oregonbor som uppfyller specifika kvalifikationer att avsluta sina liv genom frivillig självadministration av ordinerade dödliga doser av medicin. Kraven beskriver att en patient måste vara minst 18 år eller äldre, bosatt i Oregon, kapabel att fatta och kommunicera hälsovårdsbeslut och diagnostiserad med en terminal sjukdom som kommer att leda till döden inom sex månader enligt Jstor History of Euthanasia Movement Publikation. förändring Om en patient inte själv kan administrera den livsavslutande medicinen är han eller hon inte berättigad. Beslutet bestäms av behandlande och konsulterande läkare. Till stöd för eutanasirörelsen är det viktigast att känna igen de egenskaper hos proceduren som gör det mer värt än skadligt.


Förmågan att avgöra patienternas lidande är ingen annan patientens bedömning. Vi är inte i någon jurisdiktion att säga att man inte lider tillräckligt för att betrakta döden som ett genomförbart alternativ.

No comments:

Post a Comment